Regulamin

Regulamin Usług platformy pogotowielekcyjne.pl dla użytkowników

  1. DEFINICJE
    • iNow – iNow Enterprises Sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Nowogrodzkiej 31, 00-511 Warszawa, posługującą się numerami: NIP: 7010772067, REGON: 368776913, KRS: 0000703969
    • Konto – usługa świadczona drogą elektroniczną przez iNow; wydzielona indywidualnie Użytkownikowi część Platformy, która pozwala na korzystanie z usług iNow.
    • Nauczyciel – osoba oferująca za pomocą Platformy swoje usługi stanowiące np. korepetycje z przedmiotów szkolnych bądź z zakresu kursów studyjnych.
    • Operator płatności – Podmiot, który obsługuje płatności, określony w interfejsie Platformy.
    • Platforma – strona internetowa znajdująca się pod adresem pogotowielekcyjne.pl , za pośrednictwem której iNow udostępnia Konto.
    • Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia Usług
    • Umowa – porozumienie zawierane pomiędzy iNow a Użytkownikiem, którego przedmiotem jest korzystanie przez Użytkownika z Konta.
    • Usługi iNow – usługi oferowane za pomocą Platformy, w szczególności umożliwiające wybór usług Nauczycieli, zamawianie i organizowanie korepetycji za pośrednictwem iNow oraz dzielenie się opiniami o usługach Nauczycieli.
    • Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych, używająca Platformy na zasadach wskazanych w niniejszym Regulaminie celem korzystania z Konta.
  2. WSTĘP
    • Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki korzystania z Konta.
    • Niniejszy Regulamin jest udostępniany na Platformie nieodpłatnie każdemu Użytkownikowi przed zawarciem Umowy, a także – na jego żądanie – w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, z którego korzysta Użytkownik.
    • Użytkownik może skorzystać z Konta dopiero po uprzednim zapoznaniu się i akceptacji treści Regulaminu oraz Polityki Prywatności. W przypadku braku akceptacji Regulaminu lub Polityki Prywatności przez Użytkownika, nie może on korzystać z Konta.
    • Polityka Prywatności dostępna [tutaj] oraz Polityka Cookie dostępna [tutaj] stanowią uzupełnienie Regulaminu, przy czym Polityka Cookie skierowana jest do każdego internauty odwiedzającego Platformę, niezależnie czy zawiera on umowę na podstawie niniejszego Regulaminu.

 

  1. OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG
    • W celu korzystania z Konta po stronie Użytkownika spełnione muszą zostać następujące minimalne wymagania techniczne: (a) aktywne konto poczty elektronicznej (e­mail), (b) zainstalowana i aktualna przeglądarka internetowa, lub (c) urządzenie mobilne z systemem operacyjnym w wersji Android lub iOS •, bądź wyższej. W celu korzystania z Usługi Konta koniecznym jest posiadanie połączenia z siecią Internet.
    • Korzystanie z Platformy jest bezpłatne z zastrzeżeniem możliwych kosztów transmisji danych, które wynikają z umów zawieranych przez Użytkownika z operatorami telekomunikacyjnymi lub innymi dostawcami Internetu oraz z zakresu takiej transmisji danych. Użytkownik ponosi koszty poszczególnych usług Nauczycieli w sposób oraz na zasadach wskazanych w Regulaminie.
    • Zabrania się dostarczania na Platformie treści bezprawnych, korzystania z usług Nauczycieli lub z Konta w sposób sprzeczny z postanowieniami Regulaminu, obowiązującymi przepisami prawa, dobrymi obyczajami oraz zasadami współżycia społecznego. Szczegółowe postanowienia dot. regulacji niewłaściwego korzystania z Usług zostały opisane w dalszych punktach Regulaminu.
    • Platforma oraz jej elementy składowe, w tym elementy graficzne i treści, chronione są prawem autorskim i/lub innymi prawami dotyczącymi własności intelektualnej. Elementy te nie mogą być przez Użytkownika reprodukowane, rozpowszechniane lub publikowane, częściowo lub w całości bez zgody iNow. W szczególności Regulamin nie pozwala Użytkownikowi na reprodukowanie, rozpowszechnianie, wypożyczanie, zbywanie oraz każdy inny sposób redystrybucji pośredniej i bezpośredniej, zarówno odpłatne, jak i nieodpłatne, elementów Platformy z pominięciem iNow.

 

  1. Użytkownik
    • Użytkownikiem mogą być osoby fizyczne spełniające definicję podaną powyżej. Platforma dedykowana jest dla osób będących opiekunami prawnymi dzieci i młodzieży, dla młodzieży, studentów jako odbiorców usług Nauczycieli oraz Nauczycieli. iNow zastrzega, że nie posiada uprawnień do weryfikacji statusu opiekuna prawnego określonego Użytkownika wobec jego ewentualnych podopiecznych korzystających z usług Nauczycieli.

 

  1. KONTO I UMOWA
    • Aby korzystać z usług oferowanych przez iNow Platformie, Użytkownik musi mieć aktywne Konto. W tym celu dopełnia on procedury rejestracji, poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza, podając wymagane Sposób przetwarzania danych został opisany w Polityce Prywatności.

Z chwilą rejestracji Konta pomiędzy iNow a Użytkownikiem zostaje zawarta Umowa na czas nieokreślony.

  • Platforma może wysyłać Użytkownikom posiadającym Konto na Platformie wiadomości email, wiadomości sms i inne powiadomienia dotyczące zmian w zakresie korzystania z Konta lub usług Nauczycieli, w szczególności:
    • w zakresie potwierdzenia adresu email i dopełnienia innych czynności przy procesie rejestracji;
    • po każdym zakupieniu lekcji;
    • w kwestiach dotyczących bezpieczeństwa oraz płatności za usługi Nauczycieli;
    • poprzez przypomnienie wysłane na jedną godzinę przed lekcją;
    • w zakresie przekazywania informacji o zniżkach, promocjach, grantach, voucherach i innych działaniach marketingowych.

Jeśli powyższe czynności iNow wymagają zgody Użytkownika na mocy przepisów prawa, iNow wykonuje je po pozyskaniu zgody wymaganej prawem.

  • Użytkownik nie może udostępniać danych autoryzacyjnych Konta osobom trzecim i jest odpowiedzialny za zachowanie w poufności swojego loginu oraz hasła. Jeżeli Użytkownik zauważy, że ktoś nieautoryzowany korzysta lub korzystał z jego Konta, zobowiązany jest poinformować o tym iNow. Do czasu przekazania takiej informacji Użytkownik odpowiada za działania podejmowane za pomocą jego Konta po zalogowaniu.
  • Konto jest niezbywalne i nieprzenaszalne.

 

  1. USUNIĘCIE KONTA
    • Użytkownik może usunąć swoje Konto w dowolnym czasie, bez podania przyczyny, składając oświadczenie poprzez skorzystanie z odpowiedniej funkcjonalności dostępnej na Platformie bądź kontakt z adresem mailowym kontakt@pogotowielekcyjne.pl. Usunięcie Konta jest tożsame z wypowiedzeniem Umowy ze skutkiem natychmiastowym, a więc tym samym Użytkownik rezygnuje z możliwości korzystania z Konta. Użytkownik, który w ten sposób rozwiązuje Umowę, oświadcza, że jest świadomy jednoczesnego bezpowrotnego dla niego zablokowania dostępu do jego danych.
    • Jeśli od ostatniego logowania Użytkownika na Konto upłynął czas dłuższy niż 5 lat, iNow ma prawo usunąć Konto.
    • Umowa może zostać rozwiązana przez iNow poprzez usunięcie Konta, niezależnie od innych postanowień niniejszego Regulaminu, w szczególności w sytuacji:
      • podejmowania przez Użytkownika działań na szkodę innych Użytkowników, osób trzecich lub iNow;
      • umieszczenia na Platformie treści bezprawnych, obraźliwych, nieprawdziwych, niezgodnych z przepisami prawa lub Regulaminem;
      • otrzymania przez iNow wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych i opinii lub związanej z nimi działalności danego Użytkownika;
      • otrzymaniu urzędowego zawiadomienia o bezprawnym charakterze danych zamieszczonych na Platformie przez danego Użytkownika;
      • kierowania do innych Użytkowników treści naruszających dobre obyczaje, a w szczególności zniesławiających, obraźliwych, naruszających w jakikolwiek sposób dobra osobiste, nakłaniających do popełnienia przestępstwa lub wykroczenia oraz nękania innych osób;
      • wyrażenia sprzeciwu wobec zmian w Regulaminie na zasadach określonych w punkcie 2.
    • Przed usunięciem Konta iNow podejmie kontakt z Użytkownikiem drogą email, celem poinformowania o planowanym usunięciu jego Konta wskutek którejkolwiek z sytuacji określonych w punkcie 6.3 oraz o trybie realizacji zarezerwowanych przez niego usług Nauczycieli. Użytkownik ma prawo odnieść się do przekazanej informacji w trybie złożenia Reklamacji zgodnie z procedurą opisaną w punkcie 11.
    • iNow archiwizuje dane gromadzone w ramach Platformy w przypadku uzyskania wiadomości o korzystaniu przez Użytkownika z Usług iNow niezgodnie z niniejszym Regulaminem lub z obowiązującymi przepisami.
    • Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że usunięcie Konta równoznaczne jest dla niego z utratą dostępu wszystkich danych zgromadzonych w ramach danego Konta.
    • W przypadku usunięcia Konta przez iNow, założenie nowego Konta przez tego samego Użytkownika wymaga uprzedniej zgody iNow.

 

  1. ZAKRES USŁUG DLA UŻYTKOWNIKÓW
    • iNow udostępnia Platformę, pozwalającą na nawiązanie kontaktu oraz rezerwację usług Nauczycieli. Zakres usług i kompetencji oraz innych informacji o określonym Nauczycielu jest udostępniony w jego profilu.
    • iNow w ramach Konta w szczególności świadczy na rzecz Użytkowników następujące usługi:
      • korzystanie z Konta;
      • wyszukiwanie Nauczycieli oraz usług Nauczycieli;
      • dokonywanie rezerwacji usług Nauczycieli;
      • umożliwianie publikowania opinii o Nauczycielach wraz z ocenami punktowymi;
      • dokonywanie płatności za zamówione usługi
    • iNow nie gwarantuje określonego poziomu usług Nauczycieli. Charakterystyka procesu edukacyjnego może powodować, że te same metody stosowane przez określonego Nauczyciela są oceniane w odmienny sposób przez różnych Użytkowników.
    • iNow weryfikuje kompetencje Nauczycieli zgodnie z dostępnymi mu inforacjami, jednak nie jest zobowiązany do weryfikacji usług Nauczycieli ani do usuwania dostępu do Platformy Nauczycielom na żądanie Użytkowników, chyba, że w żądaniu zostaną udowodnione działania Nauczyciela naruszające obowiązujące przepisy prawa.
    • Użytkownicy mogą publikować na Platformie opinie o Nauczycielach, z których usług korzystali. Opinie muszą spełniać warunki określone w punkcie 8.
    • iNow zastrzega sobie prawo do niezamieszczenia lub usunięcia opinii niespełniającej warunków określonych w punkcie 8 iNow, w zakresie maksymalnie dopuszczonym przez prawo nie ponosi odpowiedzialności za opinie zamieszczane przez Użytkowników.
    • Użytkownik lub osoba trzecia może zgłosić naruszenie zasad dotyczących opinii do iNow na adres kontakt@pogotowielekcyjne.pl.

 

  1. OCHRONA PRAW OSÓB TRZECICH I WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
    • Opinie zamieszczane na Platformie mogą dotyczyć wyłącznie świadczonych przez Nauczycieli usług, z których Użytkownik skorzystał.
    • W opiniach zabrania się zamieszczania treści reklamowych oraz marketingowych.
    • iNow ponosi odpowiedzialność za opinie zgodnie z zasadą notice and takedown, co oznacza, że iNow nie ponosi odpowiedzialności za treści udostępniane w opiniach, o ile osoba, której prawa zostały naruszone przez te treści nie notyfikował ich istnienia i nie zgłosił żądania ich usunięcia.
    • iNow może usunąć opinię niezgodną z Regulaminem, w tym w szczególności taką, która narusza zasady współżycia społecznego, jest niezgodna z prawdą, narusza zasady kultury wypowiedzi lub jest niezgodna z prawem w jakimkolwiek innym zakresie.
    • Zabrania się Użytkownikom umieszczania w ramach Platformy i rozpowszechniania za jej pośrednictwem:
      • danych objętych prawami innych osób – bez właściwego upoważnienia;
      • danych umożliwiających nieuprawniony dostęp do informacji przechowywanych w jakimkolwiek systemie komputerowym lub sieci teleinformatycznej.
    • Zamieszczanie w opiniach treści bezprawnych, naruszających dobra osobiste, obraźliwych, nieprawdziwych, niezgodnych z prawem obowiązującym w Polsce, propagujących przemoc, nagannych moralnie lub naruszających powszechnie uznane dobre obyczaje jest zabronione. W szczególności dotyczy to stosowanego języka oraz rodzaju treści.
    • Dostęp do treści naruszających Regulamin oraz Kont ich autorów może zostać uniemożliwiony, w szczególności po otrzymaniu zawiadomienia Nauczyciela, urzędowego zawiadomienia lub po uzyskaniu wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze opublikowanych danych.
    • Użytkownik poprzez umieszczenie danych, w szczególności materiałów lub wypowiedzi na Platformie:
      • udziela iNow niewyłącznej, bezterminowej i nieodpłatnej licencji na korzystanie z umieszczonych danych, utrwalanie ich, w tym na dowolnym nośniku, dowolna techniką, modyfikacje, usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie publiczne, zwielokrotnianie i rozpowszechnianie (w szczególności w Internecie) tych danych, w celach marketingowych, informacyjnych, statystycznych oraz publikacji w takich mediach jak Internet, prasa, telewizja, telefonia komórkowa, wydawnictwa książkowe;
      • zobowiązuje się w przypadku skierowania przez podmioty trzecie jakichkolwiek roszczeń do iNow, odnośnie naruszania jakichkolwiek praw do opublikowanych danych, w tym: treści komentarzy, materiałów graficznych lub wizerunku osób trzecich, złożyć pisemne oświadczenie odpowiedniej treści, które uwolni iNow od odpowiedzialności w tym zakresie, a także, w razie konieczności, wstąpić do sprawy w miejsce iNow lub przystąpić do sprawy po jego stronie jako interwenient uboczny, zwracając przy tym iNow na jego pierwsze żądanie, wszelkie poniesione przez iNow wydatki związane z postępowaniem sądowym, w tym w szczególności wydatki poniesione na opłacenie zastępstwa procesowego, doradztwa prawnego oraz zasądzonych odszkodowań.

 

  1. NEWSLETTER I POWIADOMIENIA
    • W ramach Platformy dostępny jest newsletter, z którego korzystanie odbywa się nieodpłatnie i dobrowolnie. Aktywacja usługi newslettera odbywa się poprzez wyrażenie zgody, na przykład podczas rejestracji, w trakcie logowania do Konta lub w panelu ustawień Konta.
    • Użytkownik może w każdym momencie zrezygnować z subskrypcji newslettera, poprzez wysłanie odpowiedniego żądania do iNow, zmianę ustawień Konta lub poprzez aktywowanie odpowiedniego linka, zamieszczonego w stopce każdej wiadomości, przesłanej w ramach newslettera.
    • Powiadomienia stosowane przez Platformę są powiadomieniami mailowymi oraz powiadomieniami na telefon i mogą dotyczyć usług Nauczycieli zamówionych za pomocą Platformy oraz płatności.

 

  1. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
    • iNow nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z winy Użytkownika, w ramach następujących okoliczności: (a) naruszenia przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu, (b) udostępnienia przez Użytkownika danych logowania do Konta osobom trzecim, (c) niewłaściwego sposobu korzystania z Platformy.
    • iNow jako właściciel i zarządca Platformy dołoży wszelkich starań, aby Platforma działała w sposób ciągły bez jakichkolwiek zakłóceń, jednakże iNow nie ponosi odpowiedzialności za niezawinione i niezależne od iNow zakłócenia w funkcjonowaniu Platformy wywołane siłą wyższą, awarią sprzętu lub niedozwoloną ingerencją Użytkowników, nawet jeśli spowodowały one utratę danych na Kontach Użytkowników.
    • iNow zastrzega sobie prawo do czasowego całkowitego lub częściowego wyłączenia Platformy w celu jej ulepszenia, dodawania funkcjonalności lub przeprowadzania konserwacji, po uprzednim poinformowaniu o tym Użytkowników z odpowiednim wyprzedzeniem.
    • iNow nie ponosi, w granicach zgodnych z obowiązującymi przepisami prawa, odpowiedzialności za treści przekazywane i publikowane przez Użytkowników. Treści i opinie umieszczane przez Użytkowników nie są poglądami i opiniami iNow.
    • Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za złamanie prawa bądź szkodę wywołaną jego działaniami na Platformie, w szczególności za podanie niezgodnych z prawem lub nierzetelnych, nieprawdziwych danych lub nieprawdziwych danych osobowych, ujawnienie tajemnicy służbowej lub innej informacji poufnej, naruszenie dóbr osobistych lub praw autorskich oraz praw pokrewnych.
    • W przypadku skierowania do iNow przez inne osoby roszczeń związanych z opublikowaniem przez Użytkownika danych i informacji – odpowiedzialność w tym zakresie ponosi Użytkownik, który opublikował sporne dane, z uwzględnieniem zasady notice and takedown opisanej w punkcie 8.3.
    • Użytkownik odpowiada za wszelkie szkody spowodowane korzystaniem przez Użytkownika z niezabezpieczonego i pozbawionego ochrony antywirusowej komputera lub urządzenia mobilnego podłączonego do sieci Internet.

 

  1. REKLAMACJE
    • Użytkownik ma prawo do złożenia reklamacji. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać co najmniej dane umożliwiające identyfikację Użytkownika oraz wskazanie uzasadnionych zastrzeżeń i uwag do Usługi Konta. Reklamacje można składać zgodnie z zasadami ogólnymi wyrażonymi w przepisach prawa, jak również za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kontakt@pogotowielekcyjne.pl .
    • Reklamacja powinna zostać złożona nie później niż w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zdarzenia, będącego przedmiotem reklamacji.
    • iNow rozpatruje reklamację w terminie 14 dni roboczych, chyba że Użytkownik nie opisał przedmiotu i zakresu reklamacji w sposób umożliwiający jej rozpatrzenie lub nie podał danych umożliwiających identyfikację Użytkownika. W takim przypadku, termin na rozpatrzenie reklamacji biegnie od dnia, w którym Użytkownik dostarczył iNow brakujące informacje.
    • Odpowiedź na reklamację iNow kieruje na adres wskazany przez Użytkownika w jego zgłoszeniu reklamacyjnym lub w innej wybranej przez niego formie (telefon/adres e-mail).

 

  1. OBSŁUGA KONTA
    • W przypadku problemów z działaniem Platformy lub innego rodzajów problemów związanych ze świadczeniem Usługi Konta lub usług Nauczycieli, Użytkownik powinien skontaktować się z iNow za pośrednictwem wiadomości mailowej skierowanej na adres kontakt@pogotowielekcyjne.pl.
    • Jeśli zgłoszenie dotyczy błędu występującego na Platformie, Użytkownik powinien jak najdokładniej opisać błąd, tak aby iNow mógł niezwłocznie przystąpić do jego usunięcia.

 

  1. ODSTĄPIENIE
    • Użytkownik może odstąpić od Umowy zawartej z iNow – na podstawie przepisów prawa, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Termin uznaje się za zachowany, jeśli przed jego upływem Użytkownik wyśle oświadczenie o odstąpieniu od Umowy na adres kontakt@pogotowielekcyjne.pl lub na adres iNow wskazany w definicjach.
    • Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Użytkownikowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Użytkownika, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy.

 

  1. ZMIANA REGULAMINU
    • iNow może zmienić niniejszy Regulamin, na przykład z ważnych powodów prawnych (zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa dotyczących działalności iNow lub formy działalności iNow) lub technicznych (np. modernizacja infrastruktury Platformy) oraz funkcjonalnych (Dodanie nowej funkcjonalności na Platformie). Przyczyna zmiany Regulaminu każdorazowo jest wskazywana w sposób opisany poniżej.
    • Użytkownik zostanie poinformowany o zmianie Regulaminu w wiadomości e-mail, wysłanej na 14 (czternaście) dni przed wejściem w życie Regulaminu w nowym brzmieniu. Użytkownik może poinformować o braku zgody na zmiany w Regulaminie, wysyłając wiadomość e-mail na adres kontakt@pogotowielekcyjne.pl w ciągu 14 dni od pierwszego zalogowania się po otrzymaniu informacji o zmianie Regulaminu. Takie oświadczenie jest równoznaczne z prośbą o usunięcie konta z Platformy przez iNow. Do takiej sytuacji postanowienia punktu 6 stosuje się odpowiednio.
    • Świadczenie Usług rozpoczęte przed zmianą Regulaminu podlega postanowieniom Regulaminu w wersji obowiązującej w momencie rozpoczęcia świadczenia Usług. Zmiany Regulaminu nie mogą naruszać praw nabytych Użytkowników.

 

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    • Prawem właściwym dla zobowiązań wynikających z Regulaminu jest prawo polskie. Umowy zawierane są w języku polskim.
    • Użytkownik ma możliwość skorzystania z alternatywnych w stosunku do postępowania sądowego sposobów rozwiązywania sporów (pozasądowe rozstrzyganie sporów), w szczególności poprzez mediację, poprzez koncyliację lub w ramach arbitrażu (sąd polubowny). Lista instytucji, do których konsument może się zwrócić o rozstrzygnięcie sporów w ramach pozasądowego rozstrzygania sporów znajduje się pod linkiem https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/consumers/resolve-your-consumer-complaint_pl. Więcej informacji Użytkownik znajdzie na stronie UOKiK dostępnej: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
    • Użytkownik może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
    • Jeżeli Użytkownik nie chce skorzystać z pozasądowego rozstrzygania sporów ani platformy wskazanej powyżej, wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub Usług będą rozstrzygane przez sąd powszechny. Określając właściwość sądu kierować się należy regułami określonymi w prawie konsumenckim.
    • Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.

 

 

Data wejścia w życie Regulaminu: 1 Marca 2021 r.